Pressmeddelande – ny styrelse efter årsmötet den 14 mars

Lena Schulte ny ordförande samt en utökning med tre nya ledamöter.

Pressmeddelande gick ut till Länstidningen, Måsen och Södertäljeposten.

Lena Schulte valdes enhälligt till ny ordförande för Nykvarns Moderater.

Vid årsmötet den 14 mars valdes Lena Schulte till ordförande för Nykvarns Moderaterna. Lena är känd för sitt långa arbete i Södertälje centrumförening. Idag arbetar Lena som marknadsansvarig för Stadsrum fastigheter som äger Kringlan och Telgehuset och som projektledare för dansaren & koreografen Tobias Karlsson, känd från Let’s Dance.

Lena gick in i politiken för två år sedan och hamnade på valsedeln 2018. Hon fick i valet för Moderaterna tredje flest personröster i Nykvarn inom Moderaterna.

Lena är ny i politiken, men inte ny på att lyssna, förändra, förbättra, genomföra och ta ansvar, något som Lena har arbetat med under många år som centrumledare i Södertälje.

Viktiga frågor är: vad vill invånarna i Nykvarn? Vilka utmaningar och möjligheter finns? Dialogen med invånarna är oerhört viktig. Det som var avgörande för Lena att ta steget in i politiken var att hon ville vara med och påverka och driva frågor inom bland annat skolan.

-Skolan är starten för våra barns framtid. Alla goda krafter behövs för att hjälpas åt att forma det samhälle som våra barn och barnbarn en dag skall ta vid, säger Lena.

Lembit Vilidu har varit ordförande i Nykvarns Moderaterna i 13 år och ser nu fram emot att stötta Lena i sin nya roll som vice ordförande och fungera som en mentor.

-Jag tror att vi kan bli ett bra team. Det är bra att mixa nya politiker med oss äldre som har lite mer erfarenhet. Vi har ett spännande år att se fram emot, säger Lembit.

Flera nya ansikten finns med i den nya styrelsen som Kevin Nåtby, Jonas Tygesén och Nicklas Rhen. Nykvarns Moderaterna har nu hittat en bra mix av både nya och erfarna politiker.